• 232 rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja

• W piątek 28. kwietnia 2023 r. w naszej szkole odbył się uroczysty apel upamiętniający rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uczniowie z klas: 4a, 6b i 7b pod kierunkiem p. Dagmary Chojnackiej - Raczak, Joanny Kajdan i Aleksandry Szulc przygotowali obrazową inscenizację wydarzeń sprzed 232 laty. Było uroczyście i odświętnie!

Dziękujemy!

• BRD

• 27.04. br odbył się finał powiatowych zawodów rowerowych Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym. Nasi uczniowie wzięli udział w tym turnieju i zajęli dobre miejsca .

🚴 W kategorii 10-12 lat:

3. SP Zaniemyśl

4. SP Słupia Wielka

5. SP Kolniczki

Brawa dla: Blanki z 5a, Leny z 5c, Huberta z 6b, Tomka z 6a, Igi z 7b,  Adama z 7b i Maksa z 7a

• WYNIKI KONKURSU HISTORYCZNEGO

• W dniu 14 kwietnia 2023 r. odbyły się w naszej szkole eliminacje wojewódzkie w ramach VIII edycji WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU WIEDZY O GEN. JÓZEFIE RUFINIE WYBICKIM I POLSKICH SYMBOLACH NARODOWYCH. Do konkursu zgłosiły się 44 szkoły z terenu Wielkopolski, łącznie 98 uczniów.

Z naszej szkoły w konkursie wzięło udział 4 uczniów: Małgosia i Maja z klasy VIIId oraz Konrad i Jędrzej z klasy Vc. Startowali w dwóch kategoriach – klasy 4-6 i 7-8. Warto tutaj wspomnieć, iż wymienieni uczniowie wygrali wcześniej szkolny konkurs o Józefie Wybickim, zajmując pierwsze cztery miejsca.

W tym tygodniu otrzymaliśmy oficjalne wyniki konkursu. Miło nam poinformować, iż do dalszego etapu – finału konkursu zakwalifikowali się Konrad, Maja i Jędrzej.

Finał konkursu odbędzie się 27 maja w Szkole Podstawowej w Manieczkach. Gratulujemy uczniom, życzymy powodzenia i jak najlepszych wyników.

• INFORMACJA

02 maja br. sekretariat szkoły będzie nieczynny.

W dniach 04-05. 05 sekretariat będzie czynny

w godzinach od 8.00 do 13.00.

• Warszawa da się lubić ...

• 19 kwietnia 2023 roku wybraliśmy się na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Wzięły w niej udział  klasy: 7a, 6a, 6b, 7b i pięcioro opiekunów. Dosyć wcześnie rano, bo o 6.30, zebraliśmy się przy zatoczce autobusowej obok naszej szkoły. Cała trasa, łącznie z postojami, trwała pięć godzin. Około 11.30 byliśmy już na miejscu.
              Zwiedzanie zaczęliśmy od Ogrodu Saskiego, gdzie zauważyć można już pierwsze oznaki nadchodzącej wiosny. Tam znajdował się Grób Nieznanego Żołnierza. Mieliśmy nawet okazję zobaczyć cogodzinną zmianę warty żołnierskiej. Następnie zwiedzaliśmy warszawskie Śródmieście oraz Stare Miasto. Zobaczyliśmy bardzo dużo pięknych zabytków, w tym Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski, Pomnik Małego Powstańca, Barbakan, Pomnik Warszawskiej Syrenki czy Pałac Prezydencki. Po chwili wolnego czasu na Rynku Starego Miasta wybraliśmy się w stronę stacji metra, aby pojechać do Pałacu Kultury i Nauki. Około godziny 16.00 byliśmy na miejscu. Mieliśmy krótką przerwę, po czym wjechaliśmy windą na trzydzieste piętro. Widoki z góry zapierały dech w piersiach! Po dniu pełnym emocji, zadowoleni, pojechaliśmy do hotelu, żeby się wyspać i zgromadzić siły na kolejny dzień zwiedzania.
              Rano, po zjedzeniu pysznego śniadania, podjechaliśmy autokarem pod Stadion Narodowy. Obiekt był dużo większy niż się spodziewałam i zrobił na mnie wielkie wrażenie. Zajrzeliśmy wszędzie! Byliśmy w szatniach, na trybunach, w sali konferencyjnej, a nawet w stadionowych lochach! Gdy zwiedziliśmy wszystko, co było w planach, wybraliśmy się na spacer po parku Łazienki Królewskie do Belwederu. Widzieliśmy bardzo piękne budowle i przy okazji poszliśmy na lody, żeby się ochłodzić i odpocząć. Gdy nadszedł czas, aby ruszać dalej, wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy na Cmentarz Wojskowy na Powązkach. Na miejscu było wiele nietypowych i kreatywnych nagrobków. Spoczywali tam sami wybitni ludzie w tym: aktorzy, pisarze, lekarze, lotnicy i żołnierze, jak i wiele innych. Mnie najbardziej ciekawiły groby Rudego, Alka i Zośki. Po następnym bardzo interesującym dniu zjedliśmy obiadokolację i wróciliśmy do hotelu.
              Trzeciego dnia zwiedzanie zaczęło się od wiszących ogrodów na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Widok z góry był równie śliczny jak i samo miejsce. Zieleni było trochę mniej niż się spodziewałam, ale wiem, że latem jest tu magicznie, jak w roślinnej krainie czarów. Później odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik, gdzie mieliśmy sporo czasu, żeby pochodzić i pooglądać wszystkie doświadczenia naukowe. Większość eksperymentów mogliśmy nawet wykonać sami! Następnie, w promieniach słońca, poszliśmy nad Wisłę, aby przyjrzeć się z bliska kolejnemu pomnikowi Syrenki. Czas bardzo szybko minął. Pozostał ostatni punkt naszej wycieczki - Centrum Handlowe Złote Tarasy. Mieliśmy tam czas wolny, żeby zrobić zakupy i się najeść. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną.
              Moim zdaniem ta wycieczka była bardzo interesująca i świetnie się na niej bawiłam. Cieszę się, że mogłam spędzić  czas ze znajomymi w tak kreatywny i pouczający sposób. Uważam, że wycieczka była bardzo udana i powinno się odbywać takich więcej!

• Tak było 50 lat temu…

• A już dzisiaj z radością zapraszamy Was na obchody 50- lecia nadania imienia naszej szkole.

Będzie nam bardzo miło, jeśli będziecie świętować razem z nami! Zapraszamy świadków ówczesnych wydarzeń, absolwentów z każdych roczników, aktualnych uczniów i ich rodziny!

Liczymy na Waszą obecność.

Do zobaczenia w czerwcu!

Śledźcie nas na fb i na stronie szkoły, wkrótce szczegóły.

• INFORMACJA

W okresie przerwy świątecznej

tj. 6 i 7 oraz 11 kwietnia br.